Baner

Podržite Žurnal klikom na oglas

ANDREJ NIKOLAIDIS: Islam, a ne problem PDF  | Ispis |  E-mail
Autor andrej nikolaidis   
Nedjelja, 27 Prosinac 2009 20:55

Ako se islam smatra problemom Bosne, što nije samo eksplicitna pozicija hrišćanske desnice u BiH, nego i implicitna pozicija bosanskohercegovačke građanske ljevice, rješenja nema


U knjizi „Uspon Kine i slom svjetske kapitalističke ekonomije“ Li Minqi, kineski teoretičar Svjetskog sistema, podsjeća da je američka globalna hegemonija, koja je uspostavljena sredinom XX vijeka, počivala na novom globalnom dogovoru koji je uključivao važne ustupke radničkim klasama u najrazvijenijim zemljama i narodima u perifernim i poluperifernim državama. Međutim: pitanje svih pitanja svih društvenih sistema zasnovanih na eksploataciji velike većine od strane manjine glasi - kako spriječiti ujedinjenje i pobunu većine? Odgovor na to pitanje znamo: kapitalizam je taj problem riješio podjelom većine na “veći niži sloj i na manji srednji sloj”. Ključ stabilnosti sistema je srednji sloj. Jer srednji sloj je i eksploatator i eksploatisani. Omogućivši srednjem sloju pristup dijelu viška proizvoda, vladajuće elite korumpiraju i „isplaćuju potencijalno političko vođstvo eksploatisane većine“.

Taj srednji sloj smo – mi: pisci novinskih tekstova, profesori, marketinški stručnjaci, NVO funkcioneri, izdavači, manje-više priznati umjetnici, vlasnici lap-topova, malih evropskih i japanskih automobila za koje otplaćujemo kredit, radeći u svojim kancelarijama svoje loše plaćene poslove koji su ipak bolje plaćeni od onih koje rade ostaci proleterske klase koja nikada neće stići u raj nego, sve do tihog nestanka koji niko neće ni primijetiti, kolektivno baulja limbovima privatizovanog svijeta. Mi smo čuvari sistema nejednakosti.

Nosioci znanja

Isto rješenje primijenjeno je i na međudržavni sistem svjetske kapitalističke ekonomije: hegemoniju država koje prisvajaju najveći dio globalnog viška vrijednosti obezbjeđuju zemlje poluperiferije (ekvivalent srednjoj klasi), koje su eksploatisane, ali i eksploatišu zemlje periferije (ekvivalent pauperizovanim slojevima stanovništva u jednom društvu).

Minqi se poziva na Wallersteinov spisak zemalja poluperiferije današnjice. Već na prvi pogled očito je da taj spisak obuhvata ogromnu većinu svjetskog stanovništva. To se kosi s definicijom poluperiferije kao malog srednjeg sloja koji obezbjeđuje stabilnost svjetskog kapitalističkog sistema. Ključ stabilnosti ipak je bio u zemljama siromašne poluperiferije, poput Kine i Indije: te zemlje, združene sa sirotinjom periferije, obezbjeđivale su dovoljno veliku bazu za održavanje svjetske kapitalističke ekonomije.

Ali... Od 1975. naovamo, Kina i Indija bilježe veliki rast, i postaju dio uspješne, takozvane „poluperiferije koja-dobro-radi“. Sadašnja razlika u platama između najrazvijenijih zemalja i Kine izražava se omjerom 20:1, ali kako pregovaračka pozicija proletarijata jača, uskoro bi se taj odnos mogao promijeniti u 10:1, ili čak 5:1.Uz Latinsku Ameriku, Istočnu Evropu i Bliski Istok koji takođe bilježe rast, proizilazi da je samo manje od trećine svjetskog stanovništva preostala baza namijenjena brutalnom eksploatisanju: praktično samo Afrika.

Priče o brzom izlasku iz ekonomske krize su bajka: posljedice se mogu ublažiti, da bi se kasnije manifestovale na drugi način, ali uzroci krize su, kao što vidimo, sistemski. Azijski eksperti iz investicione banke Morgan Stanley ističu kako je „kineski višak radnika tri puta veći od radne snage u fabričkom sektoru OECD zemalja, što znači da on može apsorbovati svjetski fabrički sektor a da ne izazove veliku inflaciju plata. Mi smatramo da kineske cijene postaju globalne cijene“. Oni tvrde da će za većinu zemlja biti teško da nastave sa trošenjem bogatstva da bi se sačuvao neodrživo visoki životni standard.

Šta se dešava na relaciji periferija-poluperiferija kod nas? U Crnoj Gori, u kojoj živim, ne nedostaje „baze“ za eksploataciju: broj siromašnih se, naprotiv, povećava. U maloj zemlji živi čitava jedna unutrašnja Afrika. Ali nema Kine. Nestabilnost crnogorskog sistema potiče iz nepostojanja jake srednje klase, čuvara poretka. Slična stvar dešava se i u Bosni i Hercegovini – nestaju i posljednji tragovi srednje klase, što dakako nije jedini, ali ni najmanji problem ove zemlje.

U BiH, taj problem vladajuća klasa nastoji riješiti daljom feudalizacijom zemlje. U tom procesu, vladajuća se klasa ne oslanja na srednji sloj i javne intelektualce kao njegove ideologe, nego na kler - ne na ideologiju, nego na religiju kao ideologiju. Taj proces, prirodno, ma šta akteri pričali i ma koliko se u suprotno zaklinjali, ne vodi jačanju i jedinstvu države: vodi daljoj fragmentaciji – mnoštvu manjih teritorija koje kontrolišu vlastelini koji svojim blatnjavim selima hodaju u pratnji sveštenstva. Taj proces je agresivno antimoderan, politika se svodi na identitetsku, a demokratske procedure služe samo za spoljnu legitimaciju – u praksi, glasači na izborima samo potvrđuju nacionalnu i vjersku dogmu. Evropska unija, držeći BiH na distanci, aktivno pojačava te tendencije, umjesto da sužava prostor za ostvarenje tih vlastelinskih fantazija.

Problem „građanske“ Bosne i Hercegovine, osim toga što nema podršku zapada, jeste u tome što daleko veću podršku ima u „manjem srednjem sloju“, koji daljom feudalizacijom društva gubi privilegije i značaj. Njena prisutnost u medijima i javnom životu daleko je veća od stvarne prisutnosti u biračkom tijelu. To je tako zbog često javne prirode poslova koje mi iz „srednjeg sloja“ obavljamo – to, takođe, zna gadno zavarati i dovesti do krivih procjena o vlastitoj brojnosti i političkom uticaju koji je, pokazuje se iz izbora u izbore, daleko manji nego što vjerujemo dok čitamo novine pune mudrih ideja šta da se radi.

Veći niži sloj“ ostaje nedodirnut – eventualno može biti iznerviran – našom građanskom pričom o demokratskim procedurama i ljudskim pravima. Činjenica je da radnici koji svakodnevno ostaju bez posla u opljačkanim fabrikama ne mogu dobiti ni dio naše kolumnističke pažnje i zaštite, kakav su dobili napadnuti učesnici Queer festivala u Sarajevu. U zemlji koja svakim danom siromaši i u kojoj obrazovanje nije put do uspjeha, nego do biroa rada, prosvjetiteljske ideje i kult sumnje neminovno se povlače pred religijskim uvjerenjima. Figura profesora i javnog intelektualca povlači se pred figurom imama i seoskog sveštenika. „Nosioci znanja“ iscrpljuju se u javnim sukobima za kontrolu sve manje medijske teritorije.

Na kojoj strani je revolucija

Nedavno sam na Sajmu knjiga u Puli učestvovao na tribini na kojoj smo svi, kao, bili intelektualci i ljevičari, i svi smo, kao, bili zabrinuti zbog toga što su nam mase danas tako reakcionarne i radije slušaju sveštenike nego filozofe. Mi bismo radnike baš rado pozvali na ustanak, da rizikuju svoje živote za naše ideje, ali oni, jebiga, neće. Kao: ima ovdje poštene inteligencije, ali nam baza ne valja. Na kraju smo se složili da će sljedeća revolucija, bude li je uopšte, prije biti desna nego lijeva.

Današnja je naša ljevica, hoću reći, temeljno samozaljubljena i malograđanska, a iza brojnih poziva na jednakost često se kriju grupe privilegovanih koji shvataju da će sve teže biti održati privilegije. K tome, bazična pozicija ljevičara danas može se objasniti ovako: vrlo dobro znam šta oni rade, ali ne znam šta ja da radim? Naša građanska ljevica trijumfuje na polju deskripcije, samo da bi do nogu bila poražena na polju preskripcije.

New York Times je 16. aprila 2009. objavio tekst pod naslovom „Taliban exploit class rifts to gain ground in Pakistan“. Iz tog smo teksta imali priliku saznati da su talibani, kada su preuzeli kontrolu nad dolinom Swat u Pakistanu, izazvali „klasni revolt i pobunu seljaka bez zemlje protiv male grupe zemljoposjednika za koje su radili“. Pokazalo se da su talibani sklopili savez sa seljacima, i zajednički protjerali feudalce.

Podjela na „retrogradni islam“ i progresivnu „građansku“ demokratiju nije više od jeftine demagogije. Američka „progresivna“ demokratija saveznik je pakistanskih feudalaca, dok se talibani u Pakistanu pojavljuju kao oslobađajuća snaga koja napada feudalni poredak. To je, piše NYT, „dalo novu dimenziju pobuni i aktiviralo alarm koji upozorava na rizik za Pakistan, koji je ostao dominantno feudalna zemlja“. Mahboob Mahmood, pakistansko-američki odvjetnik i bivši školski drug Baracka Obame, izjavio je: „Narod Pakistana spreman je za revoluciju“. Militanti, pokazalo se, obećavaju ne samo islamske zakone, nego i ekonomsku redistribuciju. Naravno, demokrate ne propuštaju da istaknu kako islamski militanti ideju socijalne pravde koriste kao masku, samo da bi ostvarili svoje „retrogradne“ ciljeve. Pitanje od milion dolara glasi: ako talibani u Pakistanu „koriste“ ideju socijalne pravde da bi ostvarili svoj „pravi“ cilj, uspostavu islamske države, šta sprječava ljevicu da na nekom drugom mjestu „koristi“ islam da bi ostvarila svoj pravi cilj – socijalnu pravdu? Odgovor: to što je performativna ljevica u suštinskoj koaliciji sa onima koji će dozvoliti sve, osim ekonomske redistribucije.

Danas, islam je jedina ideja koja može pokrenuti Bošnjake, kao najveći narod u Bosni i Hercegovini.

Ako se islam smatra problemom Bosne, što nije samo eksplicitna pozicija hrišćanske desnice u BiH, nego i implicitna pozicija bosanskohercegovačke građanske ljevice, rješenja nema: jer nema Bosne bez islama (kao što je nema ni bez hrišćanstva). Takvu su Bosnu zamislili Karadžić&Mladić: njihovo pregalaštvo Bosnu je obogatilo svježim mezarjem, a islam pretvorilo u prkosni stav preživjelih. Na koncu, Karadžić&Mladić su više muslimana stvorili, nego što su ih ubili.

Ako postoji ljevica u Bosni, i ako postoji nešto što je njen zadatak, onda je to pokušaj odgovora na pitanje: kako islam ne tretirati kao problem, nego kao dio rješenja bosanskog problema.

(zurnal.info)


Podijeli:

Facebook    Digg    reddit    Deli.cio.us    StumbleUpon    Newsvine
Komentari
Dodaj Novi
+/-
Komentiraj
Ime:
Email:
 
Naslov:
 
Molim unesite anti-spam kod sa slike.
zabrinuti  - Fahrin paradoks |85.158.39.163 |2009-12-27 22:31:30
Bojim se da je Fahrudin Radoncic prvi shvatio kako ovu teoriju provesti u djelo.
Naime, on se sada namece kao zastitnik opljackanih i obespravljenih Bosnjaka. Neko ko ce ih zastiti bas od onih kojima je taj isti Fahro simbol i predvodnik...
Gerila  - Svaka cast! |92.36.173.96 |2009-12-27 23:18:22
Napokon da pohvalim jedan korektan i krajnje kritican tekst na ovom portalu!

Iako sam desnicar, cijenim kada neki od ljevicara "otvori dusu" i kaze crno na bijelo kako stvari stoje.

Islam je odavno trn u oku ljevicarskog malogradjanstva u toj mjeri da se danas (u BiH) pripadnost ljevici mjeri stepenu mrznje i netolerancije spram Islama.

Tako muslimani u DEMOKRATSKOJ BiH (i istoj takvoj Europi) moraju jesti svinjetinu i piti alkohol u BBI-u, moraju voliti Djeda Mraza i slaviti Novu godinu, moraju pljuvati po svojim prvacima, moraju, moraju i moraju...

Na kraju se svodi na to da oni MORAJU biti NEMUSLIMANI ukoliko hoce ravnopravno zivjeti u ovoj drzavi.




Sa druge strane, ocekivano je da ce uslijediti reakcija na ovaj ljevicarski pritisak i pozdravljam F.Radoncica odnosno njegovu incijativu. Ne zbog toga sto je sposoban jer zbog toga sto ne vidim drugu alternativnu zaustavljanju svakodnevnih napada na Islam ove drzave.
frustrirani  - ispravi se |85.158.33.88 |2009-12-28 00:04:38
nije "jer zbog toga" nego "vec zbog toga". Za novinara tvog kalibra ne bi ti se smjele desavati ovakve greske
gerila  - Greska |92.36.205.233 |2009-12-28 06:48:19
Slazem se - jasna greska. Vjerovatno posljedica frustriranosti brojnim napadima na Islam ove drzave.

Nedopustivo je da za top listu islamofobicara 2009.godine imamo toliko kandidata. To me jednostavno frustrira kao muslimana!
frustrirani  - Sta bi reis na to rek'o |92.36.224.144 |2009-12-28 08:44:54
Ako si frustriran onda sumnjas. Pravi vjernik nema dileme, pa nema ni frustracije. Dvoje samo takvi vjernici kojima je samo vazan broj tornjeva i tiraz na ovom dunjaluku.
Hm, sta bi uvazeni reis efendija na ovo reko, mozda: "Kome, ba, da se mi frustriramo...?"
gerila  - Krenulo je... |195.222.61.200 |2009-12-28 10:28:44
Vidim krenuo si sa standardiziranim dialogom ovih prostora:

1. Uzimas sebi za pravo da odredjujes ko je "pravi vjernik". Vjerujem da je to onaj koji je godio Partiji, a sada neokomunistickom malogradjanstvu.

2. Sprdas se sa reisovom izjavom koja aludira na napade na dzamije u Hercegovini. Dakle, ti smatras da se muslimani trebaju prilagoditi cinjenici da im se svakodnevno unistavaju dzamije ??? Samo mirno gledati dok gore ?

Na kraju da dodam da je svakako bolje tipovati na tiraz i tornjeve, nego na pivo i pivare. Velika je vjerovatnoca da je prvo vjerniku prihvatljivije od drugog.
citateljka |89.146.162.144 |2009-12-28 00:08:48
valja umrijet bezboznici, kazna slijedi....
preplaseni  - oho, poceli smo da se samaramo... |92.36.224.144 |2009-12-28 08:33:06
Ohoho, ohoho..., ppoceli smo i da prijetimo...
Live  - Zivi malo |92.36.224.144 |2009-12-28 08:35:38
Ako budes stalno strahovala od smrti, pa ka'ces zivit?
Zombi |89.146.139.59 |2009-12-28 10:17:40
Zivjet ce poslije smrti. :)
Counterinsurgency Specialist |217.75.195.13 |2009-12-28 11:13:52
Dragi Gerila,

Samo da te pitam, pitanje za milijun dirhema u zlatu....

Koja je tačno firma, bosanskohercegovački nositelj licence Pepsi Cole, sponzorirala velemanifestaciju "600 godina islama u nas"?

I, muslimani "moraju" pustiti druge da jedu krmetinu kad him prahne, to je sve. Jel' to tako komplicirano shvatiti?

Gerila  - Opet ??? |92.36.200.138 |2009-12-28 15:14:36
Opet MORAJU ?

Muslimani moraju sluziti krmetinu onima koji je konzumiraju ???

Pa u kojoj to demokratiji ima ???

Jel se to sirom Europe prave svinjski kevabi, otvaraju halal prodavnice sa svinjskim proizvodima i otvaraju trzni centri sa cmarcima ???

Mani se zatucanosti - uzivaj u DEMOKRATIJI!

(ako neces, bujrum S.Koreja ili Kuba - tamo sigurno MORAJU jesti svinjetinu)
Ipak...  - Konkluzija. |92.36.189.5 |2009-12-28 15:48:59
Ima muzička grupa Metallica ono da je ''pravda za sve''.
Hoću reći, odgovor je da ljevice nema: u ovom primjeru govorimo o Pakistanu: jer, nju Amerikanci koriste za vlastite potrebe: neki koji nisu za njih su emigranti u vlastitoj zemlji, ili u Parizu, New Yorku, Londonu, neki rade u nevladinom sektoru, itd.: kao i ovdje.
Sa razlikom što je Pakistan interesna američka zona: i onda kada ga potpuno potčine sebi, oni će tamo zauzvrat, napraviti dobre puteve, i lijepe autobusne stanice.
Pogledajmo autobusnu stanicu u Podgorici, ili Sarajevu, i autobusnu stanicu u Puli.
Ništa više nije potrebno...
;)
Counterinsurgency Specialist |217.75.195.13 |2009-12-29 17:29:33
Gerila, bezobrazan si.

PUSTITI druge da jedu krmetinu, PUSTITI.

Nego, u kojoj to muslimanskoj zemlji PIVNICA sponzorira ulemu?
Gerila  - Pustiti, ali... |195.222.61.201 |2009-12-30 10:25:58
Naravno, pustiti druge da jedu krmetinu. Ali pusti (dozvoli) i ti meni da je ne jedem ili sluzim.

Zasto si tako licemjeran ?

Eto drugi imaju pravo da jedu krmetinu, a ja nemam pravo da je ne jedem (ili sluzim).

Nevjerovatna je licmjernost ovih fasista koji bi da drugima namecu sta da jedu, sluze ili slave!


---

Ovdje se radilo o Pepsiju, ali svejedno ne opravdavam. Apsolutno se slazem: Pivara ne treba finansirati manifestacije koje (in)direktno organizuje ulema. Takodjer se slazem da ta ista pivara unistava Oslobodjenje("pivske novine") i druge medije pod njenom cimzom.
commi |89.146.140.154 |2010-01-03 00:14:41
...ne mogu da imenujem ekonomski i socijalno naprednu državu u kojoj religija vodi ključnu riječ...ili je do mog obrazovanja, ili je do religije...
Gerila  - S.A.D ? |92.36.208.171 |2010-01-04 08:51:52
S.A.D djeluju kao ekonomsko napredna drzava, zar ne ?

Religija igra ogromnu ogromnu ulogu u toj drzavi. Tako Obama svoju zakletvu daje na Bibliji, organizuje se drzavni molitveni dorucak, na dolaru pise "U Boga vjerujemo", a muslimanski politicari svoj ulazak u drzavnu upravu potvrdjuju zakletvom na Kur'anu.

Bilo da su liberali (lijevi) ili konzervativci (desni), svi politicari u S.A.D-u se slazu u jednom (barem javno): U Boga vjerujemo!
Obrazovanje gradi BiH |89.146.166.168 |2010-01-04 16:15:17
Gerila, nivo gluposti koji isijavas je zastrasujuci. Postedi nas svog javljanja bar dok ne naucis neke osnovne pojmove. Za prvi korak - razliku izmedju forme i sustine.
Gerila  - Citaj... |92.36.223.10 |2010-01-04 19:21:14
Formalno "Obrazovanje gradi BiH", medjutim sustina je da se ti obrazujes.

S time u vezi, preporucujem "Granice solidarnosti" od G.Haller. (mislim da je imas u BuyBook-u)

Pored U.S.A, ne bi bilo lose pregledati osnovne ekonomske indikatore S.Arabije npr.
commi |89.146.141.1 |2010-01-04 21:57:16
ja sam mislio na ozbiljne evropske države sa tradicijom...usa je politički okvir za skupinu kapitalističkih krezova koji svoj uticaj i djelovanje šire kroz zvaničnu (predsjednik) i nezvaničnu (cia) politiku...
Gerila  - Eh sad... |92.36.223.10 |2010-01-04 22:58:23
Ti sad napravi filter na samo "europske drzave". Znamo kakav je odnos takvih drzava prema religiji, a i znamo zasto (krvavi ratovi unutar krscanstva).

Medjutim, Irska je dobar primjer. U Irskoj imas zakon koji bogohuljenje kaznjava sa iznosom do 25.000 eura. Cinjenica da je medju prvima u EU izasla iz recesije govori o kakvoj se ekonomiji radi.

Religija (nacelno) ide uz razvoj ekonomije (protestantizam) ili pak socijalne osjetljivosti nekog drustva (Islam).

Moji primjeri: S.A.D ; S.Arabija. Uz to dodajem Maleziju kao srednje razvijenu zemlju.
Obrazovanje gradi BiH |89.146.188.169 |2010-01-05 09:55:53
Amerika je sekularna drzava. Njeni tvorci su je takvom zamislili i ustavno definisali. Cak ni Busovim krscanskim fundamentalistima nije uspjelo da to naruse.
Primjeri koje navodis, kao dokaz "ogromne ogromne" uloge vjere u S.A.D. su tek nebitni formalni cinovi ispraznjeni od sadrzaja.
Ako je natpis "In God We Trust", na americkom dolaru, dokaz ogromnog uticaja vjere u Americi, onda su knjizevnici na bh. novcanicama, valjda, dokaz ogromnog uticaja knjizevnosti na nasu zemlju i gradjane?
Gerila  - Demagogija |92.36.145.126 |2010-01-05 10:48:42
Porediti dolar i KM, te "In God We Trust" sa BiH knjizevnicima je cista demagogija.

Vjerujem da ti je jasno kakva je pozicija dolara u americkom drustvu (ali i globalno). "Novac je sve!"

S.A.D je formalno sekularno. Dublja analiza pokazuje da se smatra kako je Amerika, zajedno sa svojim predsjednicima, Bogom vodjena. ("Izabrana zemlja" - slicno kao Izrael).

Izgleda da jos nisi procitao onu knjigu koju sam ti preporucio. "Obrazovanje gradi BiH" - DRZI SE TOGA! (i primjeni to u praksi)
Obrazovanje gradi BiH  - Citiracu |89.146.154.141 |2010-01-05 12:47:01
"Vjerujem da ti je jasno kakva je pozicija dolara u americkom drustvu (ali i globalno). "Novac je sve!" "

Ako si mislio na tog Boga i "ogromnu ogromnu ulogu vjere" u njega, onda OK?

Uzgred, ako nisi do sada shvatio, na svijetu postoje razne knjige. A ne citaju se samo one koje se uklapaju u teorije zavjere u tvojoj glavi.

A postoje i iskustva ljudi koji zive, rade, skoluju se u toj drzavi. I odluke sudova koje ih stite od ataka vjerskih fundamentalista na njihove gradjanske slobode.

Mijesas religioznost, kao covjekovo ljudsko pravo, sa uticajem religije na drzavu i drustvo. Nije, bolan, citav svijet, Bosna i Hercegovina. Izadji malo, ali ne kao mentalni taliban, nego kao covjek.
gerila  - Uci...istrazuj.. |92.36.166.212 |2010-01-05 22:06:27
"sa uticajem religije na drzavu i drustvo."

Ako ti smatras da religija nema znacajan uticaj na S.A.D drustvo, onda nema smisla razgovarati. Ocigledno je da nisi upoznat sa nekim bazicnim pretpostavkama americkog drustva i ja nemam namjeru (ni vremena) da te poducavam tome!

Na kraju spominjati BiH ? Pa zamisli samo skandala kod ovdasnjeg malogradjanstva i njihovih niskotiraznih medija, kada bi Mujezinovic npr. uz Kur'an preuzimao duznost premijera...

Naravno da jedna knjiga nije dovoljna : Moras imati min. osnovnog znanja jer bez toga i knjige postaju uzaludne. Zato citaj i istrazuj... (Razumijevanje pozicije dolara u americkom drustvu: Preporucujem M.Friedmana).
opbd ...  - hrkljush... |173.35.197.190 |2010-01-06 10:27:25
svako ko zna ista o americi zna da je osnovno i jedino u sta amerikanci vjeruju dolar. nikada u istoriji covjecanstva nije postojala drzava koja je bila manje duhovno a vishe materijalno bazirana od USA. stoga, "in god we trust" na americkom dolaru je najveci moguci sarkazam...to je otprilike ko kad bi moto kkk bio "i have a dream"...sto se tice BiH, mislim da je sledecha logicna faza u razvoju BiH rani feudalizam s primjesama robovlasnitva...nije cak nemoguce ni da u visokom ipak ugledamo piramide...jer poslije ranog feudalizma dolazi doba procvata dinastija gornje bosne pod vladavinom faraona mehe-slash-chaslava-ivemiredodikasuljetihichazvanoglepihareulema,on ima bezninsku i kladionicu i pivaru-slash-cellphoneshop-slash-mesaru-slash-bodybildingcocacola burekkaaaphvich sdahdzsdspodruznicu...
piramide che biti isklesane od kamena iz doline kraljeva u hercegovini koji ce biti prenoseni na rukama ponosnih srbamuslimanahrvata koji ce zivjeti zato da bi se natjecali ciji...
opbd  - hrkljush piramide i korijenje...the roots... |173.35.197.190 |2010-01-06 10:36:16
ce faraon imati vechu piramidu i brzi auto...poslije tog mucnog i dugog perioda konacno ce nastupiti mir i blagostanje...svi ce biti ravnopravni i svi ce se vratiti svojim korijenima...mislim, jesti ce korijenje...al' neche nas guzit' oni tam...jebat' cemo mi njima majku sto reko hodzapopsvechenikpartijskifunkcionerovcharreiskardinalgeneral...
zakljucak: ko drugom jamu kopa, iz nje tesko izlazi...
tera  - pivarine hajr česme |77.74.231.222 |2010-01-06 22:23:50
....a na svakom ćošku bit će po jedna hajr česma od sarajevske pivare.
Obrazovanje gradi BiH  - Besplatna nastava |89.146.153.15 |2010-01-06 10:27:58
Gerila, ne brabonjaj. Siris temu da bi se izvukao. Ja sam reagovao na tvoju argumentaciju o "ogromnoj ogromnoj ulozi vjere u toj drzavi".
Da te podsjetim, na ono sto pokusavas zaboraviti: "Tako Obama svoju zakletvu daje na Bibliji, organizuje se drzavni molitveni dorucak, na dolaru pise "U Boga vjerujemo", a muslimanski politicari svoj ulazak u drzavnu upravu potvrdjuju zakletvom na Kur'anu."
Plitko i glupo!
Dodatno, u medjuvremenu si reterirao, pa vise ne govoris o "ogromnom, ogromnom", nego o "znacajnom" uticaju, i ne govoris o uticaju na drzavu(!) nego na drustvo(!), cime drasticno mijenjas svoju prvobitnu poziciju.
Znacajan uticaj na drustvo i cvrsto sekularno uredjenje drzave, nisu medjusobno iskljucivi pojmovi.
A porediti nas i SAD, u tom kontekstu, uz karakteristican rjecnik, moze samo ideologizirani pubertetlija, s glavom zabijenom u Avazovu masinu za pranje mozgova.

Slazemo se, vidim, oko toga da treba citati. Ja tebi preporucujem...
Obrazovanje gradi BiH  - Besplatna nastava - nastavak |89.146.153.15 |2010-01-06 10:32:30
Slazemo se, vidim, oko toga da treba citati. Ja tebi preporucujem da pocnes s Bukvarom. A mnogo mnogo mnogo kasnije predji na Logiku. A Avaz ne citaj, nego koristi za ono za sto i sav normalan svijet - za brisanje guzice.

Zbogom
Gerila  - Nema smisla... |92.36.232.205 |2010-01-06 10:40:16
"Znacajan uticaj na drustvo i cvrsto sekularno uredjenje drzave, nisu medjusobno iskljucivi pojmovi. "

Lijepo je sto si ovo spomenuo. Nadam se da postujes takav odnos ovdje u BiH.

Knjige ne citas pa nema smisla raspravljati...Uporno ti nudim literaturu, a ti je odbijas. Ako si vec indoktriniran (sto vidim po ovom "zdravorazumskom" zakljucivanju o Avazu kao mediju), onda ti preporucujem knjigu "Ispiranje mozgova". Dosta poucno...


S.A.D ; S.Arabija i Malezija kao srednje razvijena su neke od primjera zemalja gdje religija igra ogromnu ulogu u drustvu, te (in)direktno sastavu drzavnog aparata.

Ne mozemo dalje diskutovati jer nemas bazicnih pretpostavki o razlici izmedju shvatanja religije u Americi i shvatanja religije u Europi. Biti nesvjestan te razlike je nepremostivo za daljnu raspravu...Tema za razmisljanje: Uloga "Biblije" u vojnim snagama S.A.D-a...
Sanja  - u pravu je ... |195.252.72.22 |2010-01-19 13:26:11
... ovaj koji kaže da je Amerika zemlja religijskog fundamentalizma. Ona je sekularna samo na papiru.
Ratovi koje amerika vodi su religijski motivisani ratovi. Ono što se desilo u Iraku je primer tipičnog "krstaškog" pohoda. Ko za to ne zna, neka potraži na you-tube Bušove govore kojima se poziva i huška na taj rat.
Enivej, Amerika nije zemlja prosperitetne ekonomije, to je zemlja čija se ekonomija urušava.

Toliko od off-topica.
On-topic:slažem se s idejom da islam ne treba tretirati kao problem nego kao deo rešenja.
Ne slažem se s idejom da je islam JEDINO što može pokrenuti Bošnjake.
Kale  - Alija |98.165.138.25 |2010-01-19 15:43:37
Pa ovim ratom, Alija je htio da napravi jedinstvenu, nezavisnu, samostalnu, nedjeljivu drzavu sa velikim muslimanskim predznakom.I tu smo ga ispusili.I ne samo to.Nego ce to pusenje da potraje, zahvaljujuci ovim njegovim naslijednicima (citaj kriminalcima).Pa od ostalih naroda to niko nije prihvatio, to Alijino ucenje.Jer on nije bio ni politicar ni znalac, nego obican pragmatik, koji nije imao pojma ni o cemu pa ni o Americi.Kad pricamo o Americi, mi prvo treba da imamo nekog znanja i saznanja o njoj pa onda u diskusiju.Treba da pricamo o Albaniji, Srbiji, Makedoniji koji su slicni nama, a pricati o Americi je daleko daleko od nas.
Zijo Ricl |85.225.89.132 |2010-02-13 20:16:29
Potpisujem

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."